Η δράση «Πολιτιστικές & δημιουργικές δραστηριότητες απασχόλησης για παιδιά» υλοποιήθηκε από την «Αρωγή Αστική μη Κερδοσκοπική εταιρεία» στις εγκαταστάσεις του εκπαιδευτικού κέντρου HONESTY ΕΠΕ, Μπελούση 7 και Αγησιλάου στον Πύργο. Αφορούσε σε πολιτιστικές και δημιουργικές δραστηριότητες απασχόλησης για παιδιά 6-12 ετών και είχε διάρκεια από 9/5/2019 – 31/5/2019. Δημιουργήθηκαν 2 group 20 ατόμων (παιδιά ηλικίας 6-12 ετών) και συμμετείχαν σε 40 ωριαίες δραστηριότητες / εργαστήρια (20 από παιδαγωγό και 20 από θεατρολόγο). Το συγκεκριμένο συνοδευτικό μέτρο, με τη βοήθεια εξειδικευμένου θεατρολόγου και παιδαγωγού έφερε τα παιδιά σε επαφή με τις τέχνες και τον πολιτισμό μέσα από ομαδικές δραστηριότητες που ανέπτυξαν την κοινωνικοποίηση και ενθάρρυναν την πολύπλευρη έκφραση και τη δημιουργικότητα. Συμμετέχοντας τα παιδιά στις πολιτιστικές και δημιουργικές δραστηριότητες, είδαν τη γνώση να γίνεται παιχνίδι και προήγαγαν τις φυσικές τους κλίσεις και καλλιέργησαν την αυτοεκτίμησή τους, βελτιώνοντας τις εκφραστικές τους δυνατότητες. Επίσης, ανέπτυξαν τη φαντασία τους και τους εδόθη η δυνατότητα πολύπλευρης έκφρασης μέσα από τον λόγο, την κίνηση, τον αυτοσχεδιασμό και την παντομίμα, την ενασχόληση με τα χρώματα και τα σχήματα. Συναναστράφηκαν με άλλα παιδιά σε κλίμα ελευθερίας και ασφάλειας χωρίς ανταγωνισμούς και σκοπιμότητες και ανέπτυξαν βασικές ικανότητες φιλίας , συνεργασίας και ομαδικότητας. Ουσιαστικά διασκέδασαν μαθαίνοντας και απολαμβάνοντας τη χαρά της δημιουργίας. Οι πολιτιστικές και δημιουργικές δραστηριότητες εγκύπτουν στην αξία του ελεύθερου χρόνου και γενικά αποσκοπούν στην ενεργή απασχόληση των παιδιών μέσω βιωματικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με στόχο στη γόνιμη ψυχαγωγία. Προς επίτευξη του σκοπού αυτού διαμορφώθηκε ένα συντονισμένο σχέδιο δράσης, προκειμένου να μπορούν οι ωφελούμενοι γονείς και τα παιδιά, να συμμετέχουν και να αντλήσουν τα οφέλη του μέτρου. Ένα από τα θέματα της δημιουργικής απασχόλησης παιδιών ήταν η Μυθολογία. Το κάθε παιδί καλούνταν να εκφράσει το αγαπημένο του μυθικό πλάσμα ή ήρωα (Κύκλωπας, Μέδουσα, Ηρακλής) ή ένα πλάσμα της δικής του φαντασίας. Η έκφραση αυτή μπορούσε να γίνει μέσω του λόγου και της κίνησης, της ζωγραφικής, της χειροτεχνίας, της χρήσης πλαστελίνης ή συνδυασμό αυτών. Με την καθοδήγηση και τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού, προτρέπονταν η δραματοποίηση του εκάστοτε μύθου ή φανταστικής ιστορίας. Ταυτόχρονα, το θεατρικό παιχνίδι βοήθησε τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά. Ο εμψυχωτής είτε σε ρόλο είτε πιο αποστασιοποιημένος μυούσε τους μικρούς ηθοποιούς στην εκμάθηση παιχνιδιών, τεχνικών και ασκήσεων. Στο πλαίσιο του εν λόγω προγράμματος δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να λειτουργήσουν ομαδικά μέσα από: Παιχνίδια γνωρισμίας, Παιχνίδια για ζέσταμα και ενεργοποίηση του σώματος, παιχνίδια συνεργασίας και εμπιστοσύνης, Παιχνίδια επικοινωνίας, Δυναμικές εικόνες, Σωματική έκφραση, Παίζοντας με τις λέξεις, Παιχνίδια χαρακτήρων. |